TRADÍCIÓ MÁR 100 ÉVE

A génjeinkben van a lisztgyártás, már 4 generáció óta

A TÖRTÉNETÜNK EGÉSZEN A 20. SZÁZAD ELEJÉRE TEKINT VISSZA

A Véha család már az 1900-as évek elején is lisztet gyártott, amikor még lovaskocsikkal szállították a gabonát és az ott készült lisztből a térség családjainak alapvető étkezése biztosítva volt. Valahogy mindig is tudtam, éreztem legbelül hogy a lisztgyártással kell foglalkoznom, az élelmiszeripar megannyi lehetőségével, hogy létre kell hoznom valamit, valami újat, egészségeset, amit nagyon szeretnek az emberek és ezáltal javíthatok az életük minőségén. Csak azt nem tudtam, hogy gluténmentes lesz az irány. Ma már én is látom, hogy az emberiség jelene és jövője a gluténmentes táplálkozásban rejlik, amit egyre több nemzetközi kutatás és publikáció erősít meg. Én is így étkezem, habár ételallergiám és intoleranciám nincsen, de annyira hasonlítanak ízükben, állagukban és megjelenésükben ezek a gluténmentes termékek, hogy könnyen módosítottam étkezési szokásaimat és bátran állíthatom, hogy ezekkel az újgenerációs és tiszta élelmiszerekkel senkinek nem fognak hiányozni a jól megszokott, hagyományos ízek. 

Gimnázium után közgazdasági egyetemre mentem, ahol pénzügy irányra szakosodtam, de az egyetem elvégzésekor tudatosult bennem, hogy valami mással szeretnék foglalkozni és az élet arra vitt, hogy 2014-ben megalapítottuk a Naturtrade Hungary Kft-t.

A cég története egy baráti beszélgetéssel kezdődött. Szó esett arról, hogy hiányzik a piacról egy olyan márka, amelyet speciális étrenden élők is fogyaszthatnak, de mellette fiatalos, lendületes, megfizethető és jó minőségű is. Az ötlet után megkezdődött a megvalósítás szakasza. Kezdetben csak 20-25 termékkel indultunk és elsősorban termékkiszereléssel foglalkoztunk. Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a lédig kiszerelésekből, fogyasztói csomagokat hoztunk létre. Ebben az időben még kis csapat dolgozott a cégben és mindössze hat fő igyekezett ellátni a feladatok nagy részét. Rövid időn belül kiderült, hogy az ilyen termékekre óriási igény van, ezért úgy gondoltam megéri további fejlesztéseket végezni. Megkértem édesapámat, hogy segítsen, aki csillogó szemekkel várta már ezt a kérdést évek óta. Biztos aggódtak, hogy mi lesz velem az egyetemen, hiszen ez a közgazdasági dolog messze esett a család történelmétől. Azonban a várakozás nem volt hiába. Elindult a lisztgyártás, ami azóta is alappillére a cég termékeinek és tevékenységének.

Jobb szakemberhez keresve sem fordulhattam volna, hiszen édesapám több évtizedes malmászati tapasztalattal rendelkezik. Prof. Dr. Véha Antal PhD, a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar (SZTE-MK) pro dékánja már közel 200 publikációt írt a gabona, liszt és malomipar témakörében, amiket nemzetközileg is elismertek. A sok éves tapasztalatot és tudást, valamint a gabonák szeretetét használtuk fel együtt, hogy innovatív megoldásokkal a malom részleget beüzemeljük. Ennek köszönhetően kezdődött meg a pszeudocereáliából történő liszt gyártása, ami egy hatalmas mérföldkő lett a cég életében. Ezzel pedig a cég fő profilja a lisztelőállítás lett, ami azóta is alappillére a cég termékeinek és tevékenységének.

Ezután következett a következő nagy lépés, hogy olyan száraztésztát állítsunk elő, ami nemcsak, hogy gluténmentes, de vegán, magas beltartalmi értékű, rostban gazdag, valamint könnyen beilleszthető bármelyik diétába.

A SZAKÉRTELEM

PROF. DR. VÉHA ANTAL PHD

A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar pro dékánja már közel 200 nemzetközileg is elismert publikációt írt a gabonák, a lisztek és a malomipar témakörében. A kölesliszt megalkotásában kulcsfiguraként nagy szerepet játszott az ő szakértelme és közel 40 éves szakmai tapasztalata nélkül ez nem jöhetett volna létre.

A MEGVALÓSÍTÓ

VÉHA MIKLÓS

A Véha családban a malmászat mindig is nagy szerepet töltött be, így nem meglepő, hogy Miklós is erre az útra “tévedt”. Szeretett volna egy olyan márkát/brandet megalkotni, amely egy alternatívát nyújthat azok számára is, akik valamilyen speciális diétát követnek. Miklós ötvözte saját és édesapja tapasztalatait, hogy létrehozhassa ezeket a termékeket, amelyek nemzetközi szinten is megállják a helyüket. A fejlődés egyik alapkövének az innovációt tekinti, amely segít előremozdítani a céget.